سفارش تبلیغ
صبا ویژن
شخص دیندار، ... حسادت را رها کرده است .در نتیجه، دوستی پدیدار شده است . [امام صادق علیه السلام]

روزهای پایانی بهار وتغییر فصل شاید فرصتی باشد برای اندیشه در آنچه تا کنون از سال سپری شده است، گذران آرام و با طمانینه فصول سال، امکان اندیشیدن و درنگ کردن در احوال سپری شده فصل را برای ما فراهم می آورد،این تغییر تلنگری است برای فرار از عادی شدن و خواب آلودگی در جاده زندگی، بهانه ایست برای قرار گرفتن بر بلندای قله و تماشای مسیر طی شده و نیم نگاهی به مسیر طولانی و بکر پیش رو.

حرکت به سمت «احسن حال» که ناب ترین دعای آغاز سال  ما بود، نیازمند تامل در نوع حرکت وبررسی میزان سرعت و شتاب حرکت در طی جاده زندگی است . 
اللهم انی اسئلک صبر الشاکرین لک و عمل الخائفین منک و یقین العابدین لک ...
خداوندا من از تو شکیبایی شاکران ، کردار خداترسان و یقین عابدان تو را درخواست می نمایم.



 
نوشته شده توسط : سبحان |  یکشنبه 89 خرداد 30  ساعت 12:25 صبح 

جویباری از بهشت ...این الرجبیون

خاب الوافدون علی غیرک و خسر المتعرضون الا لک....

واردین بر غیر تو نامید شوند و درخواست کنندگان از غیر تو ضرر وزیان بینند....

عادتک الاحسان الی المسیئین و سبیلک الابقاء علی المعتدین...

شیوه تو احسان به بدکاران است و طریقه تو مدارا کردن بر سرکشان است...

براستی که ماه رجب دلنشین و روح نواز است .انگار در این ماه رحمت خداوند ملموس تر است  و قرابت انسان به خداوند بیشتر است ، برایتان آرزوی سرشار شدن از رحمت الهی در لحظه لحظه این ماه را دارم و امیدوارم که همه با صدای بلند به ندای این الرجبیون حضرت حق پاسخ مثبت دهید و در شب لیله الرغائب تمامی آرزوهایتان با ظهور حضرت حجت (عج) محقق گردد.

میلاد حضرت امام محمد باقر(ع) و فرارسیدن ماه رحمت و استغفار بر همه شما بازدیدگنندگان محترم گرامی باد.



 
نوشته شده توسط : سبحان |  دوشنبه 89 خرداد 24  ساعت 12:22 صبح 

****جنگی که در اواخر تابستان 59 آغار و در اوایل تابستان 67 به پایان رسید ، صرفا یک داستان کوتاه و خطی و مملو از صحنه های اکشن و قصه های پر کشش نیست،ماجرای آرزوهای ملتی اساطیری و آزهای هیمنه ای اهریمنی است، برسر بودن و نبودن!مسئله این است که نمی توانیم و نباید این خاطره دور و نزدیک را به فراموشی بسپریم و آسمان ایران را از یاد آبی ترین انقلاب قرن بزداییم،آن هم در زمانه ای مملو از سراب ها که هر کسی تیشه ای برداشته و عزم ریشه ای نموده است.

****دیکتاتور ماهرانه و دقیق مشغول پیاده سازی آخرین استراتژی ها علیه ایران بود،برنامه های راهبردی که در دانشگاه های جنگ شرق و غرب آن روز پرداخت می شد.لیکن سرنوشت گویی بازی دیگری را رقم زده بود.او در نبردی داخل شده بود که هم آورانش تدابیری دیگر گونه و خارق عادت را به کار می بستند.نظم جنگیدن ایرانیان را نمی شد با معادلات رایج فهم کرد و برای آنها مسلیل بغرنجی چون محاصره 330 درجه ای چندان معنا نداشت...این یک شعار نبود،چه این که شگفتی پس از شکست حصر آبادان و بهت فروپاشی دژ مستحکم خرمشهر ،شوکی را به تحلیل گران تحمیل کرد که تا مدت ها گرفتار تفسیرش بودند.

صدام حیثیتش را گرو گذارده بود،اما شهری که 34 روز تصرفش طول کشیده بود،در کم تر از 48 ساعت آزاد شد و این می توانست مهر پایان عمر سیاسی دیکتاتور باشد.

****سستی راه ندهید به خودتان،سردی راه ندهید به خودتان.گمان پیروزی نهایی نبرید.اگر این اعتقاد پیدا شود،سستی پیدا می شود.شما باید خودتان را نیمه پیروز بدانید و در نیمه راه. بقیه ی راه را که بسیار مشکل است،باید همه با هم تعقیب کنیم و به نهایت برسانیم.پیروزی آن روزی است که تمام ریشه ای اجانب و تمام ریشه های فساد از مملکت ما بریده و قطع بشود.....(پیام نوروزی حضرت امام (ره))



 
نوشته شده توسط : سبحان |  دوشنبه 89 خرداد 3  ساعت 8:28 صبح 

من در عجبم با همه نامی که تو داری این خلق چرا نام تو «گمنام» نهادند



 
نوشته شده توسط : سبحان |  پنج شنبه 89 اردیبهشت 30  ساعت 6:46 عصر 

السلام علیک ایتها المحدثه العلیمهعکس از وبلاگ دوئل

السلام علیک ایتها المظلومه المغصوبه

السلام علیک ایتها المضطهده المقهوره

السلام علیک یا فاطمه بنت رسول الله

(سلام بر تو ای آنکه به الهام خدا دانا بودی! سلام بر تو ای بانوی مظلوم که حقت را غصب کردند!سلام بر تو ای ستم کشیده مقهور!سلام بر تو ای فاطمه دختر رسول خدا ! رحمت و برکات بی پایان حق برتو باد!)

*** در آن هنگامه پر غوغا ،به ناگاه ندایی از جانب جبرئیل تمام همهمه ها را فرو می نشاند: (چشم هایتان را فرو افکنید تا فاطمه دختر محمد عبور نماید) در پی این ندا هیچ پیمبری، هیچ صدیقی و هیچ شهیدی باقی نمی ماند،مگر آنکه چشمانشان را از روی احترام فرو می افکنند.ناقه فاطمه، با هدایت جبرئیل،از عرصه محشر می گذرد تا در مقابل عرش پروردگار قرار می گیرد.فاطمه از ناقه فرود می آید و زبان به تظلم خواهی می گشاید.از جانب خداوند ندا می رسد: (فاطمه! ای حبیبه ی من!بخواه که هر چه بخواهی ، عطا می شود....به عزت و جلالم سوگندکه ظلم هر ستم کاری را خودم مجازات می دهم) پس فاطمه(س) عرضه می دارد: (کجایند فرزندان فاطمه و شیعیان او؟! کجایند محبان فاطمه و محبان فرزندان او؟!) در پی این ندای رحمانی فرشتگان رحمت، شیعیان، فرزندان  و محبان فاطمه را در بر می گیرند و به دنبال آن حضرت وارد بهشت برین می گردانند***(فرازی از حدیث بلند امام صادق(ع) –شیخ صدوق، الامالی، ص 25.)



 
نوشته شده توسط : سبحان |  یکشنبه 89 اردیبهشت 26  ساعت 4:0 عصر 

به بهانه اکران فیلم سینمایی طلا و مس

هفته گذشته فیلم سینمایی طلا و مس به همت نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حضور کارگردان و چند تن از عوامل فیلم در یکی از سینما های شهر مقدس شیراز اکران شد، بنده هم موفق به تماشای فیلم شدم.

به ذهنم رسید که در وبلاگ چند نکته ای در مورد این فیلم بنویسم...

1-بعید می دونم که کسی در مورد خوب بودن این فیلم شک کنه، اما این خوبی مطلق نیست بلکه در روزگاری که دیدن یک فیلم غیر آبکی در سینمای ما آرزوی همه دوستداران این هنرصنعت شده ،قطعا تماشای فیلم طلا و مس لذت بخش خواهد بود.

2-سید رضا طلبه جوان مشهدی به شوق دیدار استاد اخلاقی که وصف او را بسیار شنیده با خانواده اش به تهران می آید و در نهایت حوادث فیلم به گونه ای رقم می خورد که او هیچگاه نمی تواند استاد را ملاقات کند.داستان فیلم  برای طلبه ها و بطور کلی بچه مذهبی ها جذاب و دیدنی خواهد بود.

3-طلا و مس بعد از فیلم " زیر نور ماه" دومین فیلم سینمایی است که بطور خاص زندگی یک طلبه را نشان می دهد و جالب اینکه تهیه کننده هر دو فیلم آقای منوچهر محمدی است.تهیه کننده محترم در توجیه عدم اظهار محبت سید رضا به همسرش می گوید: "منظور ما این نیست که طلاب علوم دینی در این مسئله مشکل دارند بلکه منظور اصلی ما تمامی مردانی هستند که در اظهار محبت به همسر کوتاهی می کنند(نقل به مضمون)"   جالب اینکه تهیه کننده عزیز قشری از جامعه را برای نمایش این ضعف انتخاب کرده که به گمان بنده - که دوستان طلبه زیادی دارم- تنها مشکلی که در زندگی این بزرگواران دیده نمی شود همین اظهار محبت و عشق به همسرو زندگی است .

در فیلم ناتوانی سید رضا در برقراری ارتباط صمیمانه با همسرش به گونه ای به تصویر کشیده می شود که در ابتدای فیلم بیننده با خود می گوید این چه دین و مذهبی است که نسبت به یک همسر مهربان و وفادار این چنین بی توجه است.اما با پیشرفت داستان این مسئله قدری تلطیف می شود و در پایان داستان بهبود می یابد و شکل واقعی خود را می گیرد.

4-ماجرای درس اخلاق استاد تهرانی نیز بصورت ضمنی در فیلم پیگیری می شود و چند نکته اساسی و در خور توجه برای همه جوانان را توصیه می کند که به نظر من لب کلام استاد اخلاق فیلم توجه دادن به این نکته است که دوست داشتن و عشق ورزیدن به هر چیزی در این دنیا فقط باید بخاطر خدا باشد.استاداخلاق تاکید می کند که همه چیز را نمی شود توی کتاب ها پیدا کرد. در زندگی لحظه های هست که دیدن شان و تجربه کردن شان هزار بار آموزنده تر از خواندن کتاب و نشستن سر کلاس است.

5-من این فیلم را واقعا پسندیدم و به همه دوستان هم توصیه می کنم که به تماشای فیلم بروند، هرچند تلخی خاصی در فیلم نهفته است. ولیکن بیننده (خاصه از نوع مذهبی آن)ارتباط فطری عمیقی با فیلم برقرار می کند و از آن دسته از فیلم هایی است که ارزش دیدن را دارد.



 
نوشته شده توسط : سبحان |  پنج شنبه 89 اردیبهشت 23  ساعت 12:45 عصر 

از بوریای زاهدان، بوی ریا آید بجان

بهر نماز عاشقان ،باشد مصلای دگر



 
نوشته شده توسط : سبحان |  شنبه 89 اردیبهشت 18  ساعت 6:32 عصر 

این بنده از حدود بیست سال پیش که قلم به دست گرفته، مقاله یا کتاب نوشته ام،تنها چیزی که در همه نوشته هایم آن را هدف قرار داده ام حل مشکلات و پاسخ گویی به سووالاتی است که در زمینه مسائل اسلامی در عصر ما مطرح است.نوشته های این بنده، برخی فلسفی، برخی اجتماعی،برخی اخلاقی،برخی فقهی و برخی تاریخی است. بااینکه موضوعات این نوشته ها کاملا با یکدیگر مغایر است، هدف کلی از همه اینها یک چیز بوده و بس.

دین مقدس اسلام یک دین ناشناخته است.حقایق این دین تدریجا در نظر مردم،واژگونه شده است و علت اصلی گریز عده ای از مردم، تعلیمات غلطی است که به این نام داده می شود.این دین مقدس در حال حاضر بیش از هر چیز دیگر از ناحیه برخی از کسانی که مدعی حمایت از آن هستند ضربه و صدمه می بینند.هجوم استعمار غربی با عوامل مرئی و نامرئیش از یک طرف و قصور یا تقصیر بسیاری از مدعیان حمایت از اسلام در این عصر از طرف دیگر ، سبب شده که اندیشه های اسلامی در زمینه های مختلف ، از اصول گرفته تا فروع ، مورد هجوم و حمله قرار گیرد.بدین سبب این بنده وظیفه خود دیده است که در حدود توانایی در این میدان انجام وظیفه نماید.

بخشی از مقدمه کتاب عدل الهی نوشته متفکر شهید استاد مرتضی مطهری

مطهری که در طهارت روح و قوت ایمان و قدرت بیان کم نظیر بود ، رفت و به ملا اعلی پیوست، لکن بدخواهان بدانند که با رفتن او شخصیت اسلامی و علمی و فلسفی اش نمی رود.

من به دانشجویان و طبقه روشنفکر ان متعهد توصیه می کنم که کتاب های این استاد عزیز را نگذارند با دسیسه های غیر اسلامی فراموش شود.

فراز هایی از پیام امام خمینی(ره) به مناسبت شهادت استاد مطهری

بعد نوشت--------------------------------------------------------------

باید که جمله جان شوی         تا لایق جانان شوی(مولوی)

سال روز سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری امام خامنه ای به استان فارس و حضورایشان در سومین حرم اهل بیت شهر مقدس شیراز را به همه هم استانی های عزیزتبریک می گویم. (اردیبهشت ماه 1387)



 
نوشته شده توسط : سبحان |  یکشنبه 89 اردیبهشت 12  ساعت 5:8 عصر 

... در صدر اسلام، آن کسانى که ممدوح واقع شدند، ... بیش از آنچه که به خاطر نماز و عبادتشان ممدوح واقع شدند، به خاطر موضعگیرى‌هاى سیاسى‌شان، اجتماعى‌شان و مجاهدتشان ممدوح واقع شدند. ما ابى‌ذر را، یا عمار را، یا مقداد را، یا میثم تمار را، یا مالک اشتر را کمتر به عبادتشان مدح میکنیم. تاریخ، اینها را به آن مواضعى میشناسد که این مواضع، تعیین کننده بود؛ حرکت کلان جامعه را توانست هدایت کند، شکل بدهد و به پیشرفت این حرکت کمک کند. آنهائى هم که مذمت شدند، همین جور... به خاطر شرب خمر مذمت نشدند، به خاطر بى‌نمازى مذمت نشدند؛ به خاطر عدم حضور در آنجائى که حضورشان لازم بود، مذمت شدند. تاریخ، اینجورى ثبت کرده؛ نگاه کنید، ببینید. پس کار خدا، کار معنوى، کار توحیدى، منحصر نیست در نماز خواندن..

 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعى از مسئولان نظام جمهورى اسلامى 16/1/1389

... امام خمینی(ره) حتی برای یک بار هم نگفت که :من آمده ام تا ایران را به توسعه اقتصادی برسانم.او خود را در برابر احیای حیات باطنی بشر، مکلف می دانست و می فرمود که چون باطن انسان حیات یابد، امور مربوط به دنیای او هم اصلاح خواهد شد.

سید مرتضی آوینی - امام وحیات باطنی انسان

...صحبت های اخیر حضرت آقا پر از نکات تکان دهنده و روشنگرانه بود که پیشنهاد می کنم حتما دوباره مرور کنید.

 چند سالی بود که در سالگرد شهادت شهید آوینی صدا و سیما فقط بر جنبه کارگردانی ایشان بر مجموعه روایت فتح تکیه می کرد اما امسال نه تنها در صدا وسیما بلکه در اکثر مراسم هایی که من خبر دارم به ابعاد دیگر شخصیتی شهید آوینی هم پرداخته شد و اندکی غبار غربت از اندیشه ها ایشان زدوده شد. که جای شکرش باقیه اما جای کار بیشتری داره.

در سال همت مضاعف و کار مضاعف تصمیم دارم در فواصل زمانی کوتاه تر به روز بشم .اگه خدا توفیق بده



 
نوشته شده توسط : سبحان |  یکشنبه 89 فروردین 29  ساعت 5:48 عصر 

 

خدایا عطا کن به قلبم تو نوری
که محصول عمرم رضای تو باشد

عید ملت مستضعف روزیست که مستکبرین دفن شوند.



 
نوشته شده توسط : سبحان |  شنبه 88 اسفند 29  ساعت 7:12 عصر 
<      1   2   3   4   5      

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
تقصیر جمعه هاست ...
سخت گیری در حفظ بیت المال
روند رشد اشرافیت و رفاه طلبی
اینجا هیچ چیز متعارف نیست؟!!!
تبرک است ...
هزار نفر از ما بمیرد، هیچ خبرى نمى‏ شود!
سلوک ذیل سیاست
دانلود فیلم شناخت سی امین جشنواره فیلم فجر
از اهل معصیت مى‏ شدید یا اهل عبادت؟
انسان انقلاب اسلامی
[عناوین آرشیوشده]